Qualche volta capita anche a me di partecipare a dei corsi non come insegnante, ma come studente. Per insegnare è fondamentale imparare. Se poi la maestra è capace, entusiasta, paziente e talentuosa, come
Elena, allora imparare diventa anche un piacere.
E per dimostrarvelo, lasciate che vi mostri cosa ho creato sotto la sua guida durante i due corsi che ha tenuto ieri 14 ottobre da
Impronte d'Autore a Milano.
Sometime I attend workshops not as a teacher, but as a student. There is no teaching without learning. And if the teacher is a kind, enthusiastic, patient and talented one, like Elena, learning is also a great pleasure. In order to prove the point, let me show you what I created during her workshops the last 14th Of October, in the Impronte d'Autore shop in Milan.
Questa è la "Time tag" preparata nel corso del mattino.
This is the "Time tag" I made in the morning.
Questo invece è il mini-album con tag.
And this is the mini-album I made in the afternoon.
Che bella scoperta il mixed-media! Con paste e colori avevo già pasticciato abbondantemente, ma creare un albumino da zero tanto ricco in tre ore, è stata una vera sorpresa!
I discover to like so much the mixed media technique! I've used pastes and gesso and colors a lot in the past, but I did'n think to be able to make a mini album so much rich of details in just three hours!
Che dire poi della gentilezza di Elena, che ha preparato una spilla per ogni corsista?
Decisamente corsi consigliati a tutti: 6 ore di pura creatività!!
And what about Elena's kindness? She gave a handmade pin to each student.
I recommend her lessons definitely: six hours of pure creativity!!